2011. július 7., csütörtök

Crazy Zauberball kendő és egy valódi meglepetés


Úgy esett, hogy épp a szülinapomra beszéltünk meg egy randit Ágival , a helyszín pedig az 1001fonal.hu offline üzlete volt, a Mamami, a Tátra utcában. Kati, a bolt megálmodója úgy mutatta be a fonalakat, mintha saját gyerekei lennének - ami nem is csoda, tényleg különleges a választék, csupa prémium fonal, csupa tűre kívánkozó árnyalat. A rengeteg szépség közül végül egy gombóc Crazy Zauberball fonalat választottam, mégpedig ezt a találóan Papagei-nak nevezett árnyalatot. 

 Tudni kell, hogy nézem már egy ideje ezt a fonalat. Birizgálta a fantáziámat a sokféle harsány szín. Ugyanakkor nem voltam biztos benne, hogy ezeket a harsány színeket szeretni tudnám feldolgozott formában is. (Mert gombolyagban könnyű szeretni a fonalakat, a gombolyagok olyanok, mint a kölyökkutyák. Na de mi van, ha megnőnek és már nem olyan kis gombócok - akkor igazán kihívás szeretni őket.)
 Hogy gyorsan tesztelhessem, gyorsan meg is horgoltam, egyszerű granny minta, csak annyival levegősebb, hogy két pálca, két láncszem váltakozik. Ez az aprócska módosítás sokkal csipkeszerűbbé teszi a kendőt. S hogy honnan vettem erre az egyszerű, de nagyszerű változtatáshoz az ötletet? Ebből a csudaszép könyvből, amit Ágitól kaptam szülinapomra. Te jó ég, meg se érdemlem, nem voltam én ilyen jó gyerek egész évben, de ha már kaptam, nagyon köszönöm! :) És úttörő becsület szavamra fogok is belőle horgolni még a nyáron.
Van benne sok jó minta, de nem is a minták miatt olyan jó és izgalmas a könyv, hanem a technikák miatt. Bőven van mit tanulnom, például a broomstick lace öltést, amit egyelőre mérsékelt sikerrel próbálgatok (túl szorosan csinálom valószínű), meg a tuniszi horgolást, meg a hairpain lace-t, ami egyelőre még nem fér a fejembe, de reménykedjünk, hogy ehhez is felnövök egyszer. Köszönöm, Ági - és nemcsak a könyvet!

Ja igen, el ne felejtsem, hogy kendő ezzel a vad színnel együtt is átment a tesztelésen, megszerettem!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a kiskutyás hasonlat, a kendő ezzel a mintával pedig tényleg légesebb. Éppen azon gondolkoztam, a Szivárvánnyal mit tudnék kezdeni, mert így a nyárra, ezekből a színekből kicsit lazább kendőt képzeltem el én is.

    VálaszTörlés
  2. tokjo!! meg az is, hogy a kozelunkbe jott egy ilyen bolt:-)
    a hairpin lace-t en mar egy ideje nezem, de valahogy tul hosszu fonalszalak vannak benne es attol felek az egesznek nincs tartasa.

    VálaszTörlés
  3. floretine: kendőnek szuper ez a fajta, sőt, még csipkésebbre is ajánlom!

    Kicsoda: igen, szerintem sem a tartásáról híres ez a hairpin lace, de pl könnyű sálnak nagyon jó. Régebben láttam egy poncómitát is ezzel a technikával, az mohairből készült, szerintem az kicsit stabilabbá tette, legalábbis úgy képzelem. Nekem inkább az a része rejtély, hogy hogyan tartja kézben az ember azt a rengeteg hurkot és hogyan erősítődik össze, ha nem extra fonalszállal. Na de még csak fejben próbáltam megérteni, lehet, hogy kipróbálva totál kézre állt.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon klassz a kendő,szuper jók a színei!Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés